|
|
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Agrobiologia; Embrapa Meio Ambiente. |
Data corrente: |
23/03/2021 |
Data da última atualização: |
24/03/2021 |
Tipo da produção científica: |
Capítulo em Livro Técnico-Científico |
Autoria: |
AQUINO, A. M. de; COSTA, P. da; PESSOA, M. C. P. Y.; HELLO, F. A.; FERREIRA, V. M.; COSTA, J. R. da. |
Afiliação: |
ADRIANA MARIA DE AQUINO, CNPAB; PATRICIA DA COSTA, CNPMA; MARIA CONCEICAO PERES YOUNG PESSOA, CNPMA; FERNANDO ANTONIO HELLO, SIN; VANDREA MORAES FERREIRA, CNPAB; JOANNE REGIS DA COSTA, CPAA. |
Título: |
Inclusive education in the countryside. |
Ano de publicação: |
2020 |
Fonte/Imprenta: |
In: COSTA, J. R. da; COSTA, P. da; HAMMES, V. S.; AQUINO, A. M. de Quality education: contributions of Embrapa. Brasília, DF: Embrapa, 2020. cap. 5. p. 63-67. (Sustainable development goals, 4). |
ISBN: |
978-65-86056-46-4 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
This chapter refers to target 4.5 of Sustainable Development Goal 4 (SDG 4), that is: By 2030, eliminate gender disparities in education and ensure equal access to all levels of education and vocational training for the most vulnerable, including persons with disabilities, indigenous peoples and children in vulnerable situations. (United Nations, 2017). Although inclusive education is still a controversial issue in Brazil, Embrapa has an effective commitment to provide information, instruments and technological solutions accessible to all. The following are some opportunities built by Embrapa to contribute to the educational process of different publics and of inclusion situations. |
Palavras-Chave: |
Educação inclusiva. |
Thesagro: |
Educação; Igualdade de Genero. |
Categoria do assunto: |
D Governo, Leis e Regulamentações |
Marc: |
LEADER 01466naa a2200229 a 4500 001 2130882 005 2021-03-24 008 2020 bl uuuu u00u1 u #d 020 $a978-65-86056-46-4 100 1 $aAQUINO, A. M. de 245 $aInclusive education in the countryside.$h[electronic resource] 260 $c2020 520 $aThis chapter refers to target 4.5 of Sustainable Development Goal 4 (SDG 4), that is: By 2030, eliminate gender disparities in education and ensure equal access to all levels of education and vocational training for the most vulnerable, including persons with disabilities, indigenous peoples and children in vulnerable situations. (United Nations, 2017). Although inclusive education is still a controversial issue in Brazil, Embrapa has an effective commitment to provide information, instruments and technological solutions accessible to all. The following are some opportunities built by Embrapa to contribute to the educational process of different publics and of inclusion situations. 650 $aEducação 650 $aIgualdade de Genero 653 $aEducação inclusiva 700 1 $aCOSTA, P. da 700 1 $aPESSOA, M. C. P. Y. 700 1 $aHELLO, F. A. 700 1 $aFERREIRA, V. M. 700 1 $aCOSTA, J. R. da 773 $tIn: COSTA, J. R. da; COSTA, P. da; HAMMES, V. S.; AQUINO, A. M. de Quality education: contributions of Embrapa. Brasília, DF: Embrapa, 2020. cap. 5. p. 63-67. (Sustainable development goals, 4).
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Agrobiologia (CNPAB) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
Voltar
|
|
| Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Gado de Leite. Para informações adicionais entre em contato com cnpgl.biblioteca@embrapa.br. |
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Gado de Leite. |
Data corrente: |
15/10/2018 |
Data da última atualização: |
15/10/2018 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Anais de Congresso |
Autoria: |
LANGE, C. C.; NOGUEIRA, J. S.; MELLO, P. C.; SILVA, M. A. S.; VICENTINI, N. M.; DINIZ, F. H.; ARAUJO, A. L. R.; PIRES, M. de F. A. |
Afiliação: |
CARLA CHRISTINE LANGE, CNPGL; J. S. Nogueira; P. C. Mello; MARCOS AURELIO SOUTO SILVA, CNPGL; NIVEA MARIA VICENTINI, CNPGL; FABIO HOMERO DINIZ, CNPGL; A. L. R. Araujo; MARIA DE FATIMA AVILA PIRES, CNPGL. |
Título: |
Avaliação da qualidade microbiológica de queijo artesanal produzido no município de Carvalhos, Minas Gerais. |
Ano de publicação: |
2018 |
Fonte/Imprenta: |
In: XXII Workshop de Iniciação Científica da Embrapa Gado de Leite. XXII. Anais. Juiz de Fora/MG. Embrapa Gado de Leite, 2018. 4 p |
Idioma: |
Português |
Palavras-Chave: |
Qualidade microbiológica; Queijo artesanal. |
Categoria do assunto: |
L Ciência Animal e Produtos de Origem Animal |
Marc: |
LEADER 00749naa a2200217 a 4500 001 2097389 005 2018-10-15 008 2018 bl uuuu u00u1 u #d 100 1 $aLANGE, C. C. 245 $aAvaliação da qualidade microbiológica de queijo artesanal produzido no município de Carvalhos, Minas Gerais. 260 $c2018 653 $aQualidade microbiológica 653 $aQueijo artesanal 700 1 $aNOGUEIRA, J. S. 700 1 $aMELLO, P. C. 700 1 $aSILVA, M. A. S. 700 1 $aVICENTINI, N. M. 700 1 $aDINIZ, F. H. 700 1 $aARAUJO, A. L. R. 700 1 $aPIRES, M. de F. A. 773 $tIn: XXII Workshop de Iniciação Científica da Embrapa Gado de Leite. XXII. Anais. Juiz de Fora/MG. Embrapa Gado de Leite, 2018. 4 p
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Gado de Leite (CNPGL) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
Fechar
|
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada. |
|
|