|
|
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Agrobiologia; Embrapa Meio Ambiente. |
Data corrente: |
23/03/2021 |
Data da última atualização: |
24/03/2021 |
Tipo da produção científica: |
Capítulo em Livro Técnico-Científico |
Autoria: |
AQUINO, A. M. de; COSTA, P. da; PESSOA, M. C. P. Y.; HELLO, F. A.; FERREIRA, V. M.; COSTA, J. R. da. |
Afiliação: |
ADRIANA MARIA DE AQUINO, CNPAB; PATRICIA DA COSTA, CNPMA; MARIA CONCEICAO PERES YOUNG PESSOA, CNPMA; FERNANDO ANTONIO HELLO, SIN; VANDREA MORAES FERREIRA, CNPAB; JOANNE REGIS DA COSTA, CPAA. |
Título: |
Inclusive education in the countryside. |
Ano de publicação: |
2020 |
Fonte/Imprenta: |
In: COSTA, J. R. da; COSTA, P. da; HAMMES, V. S.; AQUINO, A. M. de Quality education: contributions of Embrapa. Brasília, DF: Embrapa, 2020. cap. 5. p. 63-67. (Sustainable development goals, 4). |
ISBN: |
978-65-86056-46-4 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
This chapter refers to target 4.5 of Sustainable Development Goal 4 (SDG 4), that is: By 2030, eliminate gender disparities in education and ensure equal access to all levels of education and vocational training for the most vulnerable, including persons with disabilities, indigenous peoples and children in vulnerable situations. (United Nations, 2017). Although inclusive education is still a controversial issue in Brazil, Embrapa has an effective commitment to provide information, instruments and technological solutions accessible to all. The following are some opportunities built by Embrapa to contribute to the educational process of different publics and of inclusion situations. |
Palavras-Chave: |
Educação inclusiva. |
Thesagro: |
Educação; Igualdade de Genero. |
Categoria do assunto: |
D Governo, Leis e Regulamentações |
Marc: |
LEADER 01466naa a2200229 a 4500 001 2130882 005 2021-03-24 008 2020 bl uuuu u00u1 u #d 020 $a978-65-86056-46-4 100 1 $aAQUINO, A. M. de 245 $aInclusive education in the countryside.$h[electronic resource] 260 $c2020 520 $aThis chapter refers to target 4.5 of Sustainable Development Goal 4 (SDG 4), that is: By 2030, eliminate gender disparities in education and ensure equal access to all levels of education and vocational training for the most vulnerable, including persons with disabilities, indigenous peoples and children in vulnerable situations. (United Nations, 2017). Although inclusive education is still a controversial issue in Brazil, Embrapa has an effective commitment to provide information, instruments and technological solutions accessible to all. The following are some opportunities built by Embrapa to contribute to the educational process of different publics and of inclusion situations. 650 $aEducação 650 $aIgualdade de Genero 653 $aEducação inclusiva 700 1 $aCOSTA, P. da 700 1 $aPESSOA, M. C. P. Y. 700 1 $aHELLO, F. A. 700 1 $aFERREIRA, V. M. 700 1 $aCOSTA, J. R. da 773 $tIn: COSTA, J. R. da; COSTA, P. da; HAMMES, V. S.; AQUINO, A. M. de Quality education: contributions of Embrapa. Brasília, DF: Embrapa, 2020. cap. 5. p. 63-67. (Sustainable development goals, 4).
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Agrobiologia (CNPAB) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
Voltar
|
|
Registros recuperados : 23 | |
21. | | SILVA, S. S. da; SILVA, J. C. da; SILVA, J. de J.; GOMES, R. A.; PELACANI, C. R.; DANTAS, B. F. Embebição e germinação de sementes de Catingueira-Verdadeira (Cenostigma pyramidale). Revista RG News, v. 7, n. 2, p. 107, 2021. Edição Especial do 5º Simpósio Rede de Recursos Genéticos Vegetais do Nordeste, Mossoró, Nov. 2021.Tipo: Resumo em Anais de Congresso |
Biblioteca(s): Embrapa Semiárido. |
| |
22. | | SILVA, J. de J.; SILVA, S. S. da; GOMES, R. A.; SILVA, J. C. da; PELACANI, C. R.; DANTAS, B. F. Emergência e qualidade de mudas de Ipê-cascudo em substratos. Revista RG News, v. 7, n. 2, p. 108, 2021. Edição Especial do 5º Simpósio Rede de Recursos Genéticos Vegetais do Nordeste, Mossoró, Nov. 2021.Tipo: Resumo em Anais de Congresso |
Biblioteca(s): Embrapa Semiárido. |
| |
23. | | SILVA, J. de J.; DUARTE, E. F.; KIILL, L. H. P.; GOMES, R. A.; DANTAS, B. F.; PELACANI, C. R.; FUNCH, L. S. Phenological dynamics of four populations of Handroanthus spongiosus in seasonally dry tropical forest in Brazil. Flora, v. 306, 152371, 2023.Tipo: Artigo em Periódico Indexado | Circulação/Nível: A - 3 |
Biblioteca(s): Embrapa Semiárido. |
| |
Registros recuperados : 23 | |
|
Expressão de busca inválida. Verifique!!! |
|
|