Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 9
Primeira ... 1 ... Última
1.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E.; BOLAND, M.; BANGALORE, R. Communication challenges in cooperation complex networks: the virtual innovation society network case. In: SOCIETY FOR DESIGN AND PROCESS SCIENCE - SDPS, 2012, Berlin. Papers... [S. l.]: SDPS, 2012.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
2.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E.; PORTIOLLI, D. Critical factors for sharing results of a cooperation-based research and innovation network for aerial application of pesticides. In: SOCIETY FOR DESIGN AND PROCESS SCIENCE - SDPS, 2013, Campinas. Papers... [S. l.]: SDPS, 2013.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
3.Imagem marcado/desmarcadoGARCIA, D. C. F.; GATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E. Information retrieval: a case study on contributions of greimasian semiotics to semantic computing in agriculture for knowledge management. In: IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SEMANTIC COMPUTING - ICSC, 13., 2019, California, USA. Proceedings... Laguna Hills, California, USA: IEEE, 2019. 478-485

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
4.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; MENDES-DA-SILVA, W.; CRUVINEL, P. E. Estrutura da rede de colaboração entre pesquisadores e performance: evidências em custos de produção agropecuária. Custos e agronegócio online, Recife, v. 11, n. 3, p. 364-399, 2015.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
5.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E.; PISCOPO, M. R. Semantic parameters to manage an innovation network using managing as designing approach: the virtual innovation society network case. International journal of innovation, São Paulo, v. 2, n. 1, p. 45-64, 2014.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
6.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E.; BERNARDES, R. C. Leveraging digital knowledge ecosystem framework implementation. In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON SEMANTIC COMPUTING - ICSC, 10., 2016, Laguna Hills, California, USA. Proceedings... Los Alamitos, California, EUA: IEEE, 2016. p. 417-424.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
7.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; CRUVINEL, P. E.; SAMPAIO, D. P. Uma estratégia para divulgação de resultados da rede de pesquisa e inovação no uso de aeronaves para controle de pragas agrícolas. In: SIMPÓSIO NACIONAL DE INSTRUMENTAÇÃO AGROPECUÁRIA, 2014, São Carlos, SP Anais do SIAGRO: ciência, inovação e mercado 2014. São Carlos, SP: Embrapa Instrumentação, 2014. p. 679-682. Editores: Carlos Manoel Pedro Vaz, Débora Marcondes Bastos Pereira Milori, Silvio Crestana.

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
8.Imagem marcado/desmarcadoGATTAZ, C. C.; FALVO, S. R.; CRUVINEL, P. E. Verbal and Mathematical Literacy Education and STEAM in the Technopolis of São Carlos, Brazil. In: ZINTGRAFF, C.; SUH, S. C.; KELLISON, B.; RESTA, P. E. (Ed.). STEM in the Technopolis: The Power of STEM Education in Regional Technology Policy. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2020. Chap 13. 233 - 256 eBook

Biblioteca(s): Embrapa Instrumentação.

Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
9.Imagem marcado/desmarcadoPESSOA, M. C. P. Y.; FERRACINI, V. L.; HAMMESE, V. S.; GATTAZ, C. C. (ed.). Cartilha dos jogos ambientais da Ema: música de temas ambientais. Jaguariuna: Embrapa Meio Ambiente, 2003. 1 CD-ROM.

Biblioteca(s): Embrapa Semiárido.

Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
Registros recuperados : 9
Primeira ... 1 ... Última






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Instrumentação. Para informações adicionais entre em contato com cnpdia.biblioteca@embrapa.br.

Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Instrumentação.
Data corrente:  13/01/2023
Data da última atualização:  15/01/2024
Tipo da produção científica:  Capítulo em Livro Técnico-Científico
Autoria:  GATTAZ, C. C.; FALVO, S. R.; CRUVINEL, P. E.
Afiliação:  PAULO ESTEVAO CRUVINEL, CNPDIA.
Título:  Verbal and Mathematical Literacy Education and STEAM in the Technopolis of São Carlos, Brazil.
Ano de publicação:  2023
Fonte/Imprenta:  In: ZINTGRAFF, C.; SUH, S. C.; KELLISON, B.; RESTA, P. E. (Ed.). STEM in the Technopolis: The Power of STEM Education in Regional Technology Policy. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2020. Chap 13.
Páginas:  233 - 256
Descrição Física:  eBook
ISBN:  978-3-030-39851-4 (eBook)
DOI:  https://doi.org/10.1007/978-3-030-39851-4_13
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  t How can training verbal and mathematical literacy educators of schoolage children make a difference in one’s hometown? From a regional development perspective, this chapter describes the potential of a “viral” transfer of primary and secondary STEAM education in Brazil, specifically in São Carlos, a leading technopolis of that country, also known as “SanCa Hub”. Supported by the dense network of eight science centers of the Federal University of São Carlos; other educational institutions; science, technology and innovation policies; influencers; and stakeholders, a verbal and mathematical literacy training ecosystem is being developed for literacy educators of São Carlos and region. The chapter also outlines an action profile to motivate these professionals to develop in their students a refined logical-mathematical ability in a transdisciplinary way, using STEAM methodology, and to “push” this system to the market. This case reveals the importance of the artistic and technological axis in the learning and teaching of Portuguese and Mathematics, reducing the gap between school and reality and promoting innovation practices for regional and national economic improvements based on technology development in strategic fields of interest considering the Society 5.0 model (Cabinet Office, Government of Japan, n.d.). To provide full context of the regional ecosystem, the authors include a description of the role of the local agriculture industry cluster, the adopted transdiscipli... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Agriculture industry cluster; CDCC’s; Public elementary schools.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Instrumentação (CNPDIA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
CNPDIA18187 - 1UPCPL - DDPROCI.23/072023/09
Fechar
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional