BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última
1.Imagem marcado/desmarcadoGOMES, A. P. M.; VOGEL, J.; BOTELHO, G. G.; PACHECO, R. G.; RODRIGUES, O. D. Avaliacao eletrocardiografica em caprinos infectados experimentalmentepor Sarcocystis capranis Fischer, 1979. Revista Brasileira de Medicina Veterinaria, v.16, n.6, p.240-247, 1994

Biblioteca(s): Embrapa Caprinos e Ovinos.

Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Instrumentação. Para informações adicionais entre em contato com cnpdia.biblioteca@embrapa.br.

Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Instrumentação.
Data corrente:  13/01/2023
Data da última atualização:  29/11/2024
Tipo da produção científica:  Capítulo em Livro Técnico-Científico
Autoria:  GATTAZ, C. C.; FALVO, S. R.; CRUVINEL, P. E.
Afiliação:  CRISTIANE CHAVES GATTAZ, UNIVERSITY OF TEXAS AT AUSTIN; SILVIA ROCHA FALVO, UNESP - UNIVERSIDADE ESTADUAL PAULISTA "JÚLIO DE MESQUITA FILHO"; PAULO ESTEVAO CRUVINEL, CNPDIA.
Título:  Verbal and Mathematical Literacy Education and STEAM in the Technopolis of São Carlos, Brazil.
Ano de publicação:  2023
Fonte/Imprenta:  In: ZINTGRAFF, C.; SUH, S. C.; KELLISON, B.; RESTA, P. E. (Ed.). STEM in the Technopolis: The Power of STEM Education in Regional Technology Policy. Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG, 2020. Chap 13.
Páginas:  233 - 256
Descrição Física:  eBook
ISBN:  978-3-030-39851-4 (eBook)
DOI:  https://doi.org/10.1007/978-3-030-39851-4_13
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  t How can training verbal and mathematical literacy educators of schoolage children make a difference in one’s hometown? From a regional development perspective, this chapter describes the potential of a “viral” transfer of primary and secondary STEAM education in Brazil, specifically in São Carlos, a leading technopolis of that country, also known as “SanCa Hub”. Supported by the dense network of eight science centers of the Federal University of São Carlos; other educational institutions; science, technology and innovation policies; influencers; and stakeholders, a verbal and mathematical literacy training ecosystem is being developed for literacy educators of São Carlos and region. The chapter also outlines an action profile to motivate these professionals to develop in their students a refined logical-mathematical ability in a transdisciplinary way, using STEAM methodology, and to “push” this system to the market. This case reveals the importance of the artistic and technological axis in the learning and teaching of Portuguese and Mathematics, reducing the gap between school and reality and promoting innovation practices for regional and national economic improvements based on technology development in strategic fields of interest considering the Society 5.0 model (Cabinet Office, Government of Japan, n.d.). To provide full context of the regional ecosystem, the authors include a description of the role of the local agriculture industry cluster, the adopted transdiscipli... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Agriculture industry cluster; CDCC’s; Public elementary schools.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Instrumentação (CNPDIA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
CNPDIA18187 - 1UPCPL - DDPROCI.23/072023/09
Fechar
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional