BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Unidades Centrais. Para informações adicionais entre em contato com biblioteca@embrapa.br.
Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Unidades Centrais.
Data corrente:  04/09/2024
Data da última atualização:  04/09/2024
Tipo da produção científica:  Capítulo em Livro Técnico-Científico
Autoria:  COSTA, G. L. G.; LEITE, L. L.
Afiliação:  GLEICE LOUISE GARCIA COSTA DOS SANTOS, GTI; LETÍCIA LOPES LEITE, UNIVERSIDADE DE BRASÍLIA.
Título:  The use of indicators in the creation of distance learning undergraduate courses.
Ano de publicação:  2023
Fonte/Imprenta:  In: BERREZUETA, S. (ed.). Proceedings of the 18th Latin American Conference on Learning Technologies. Singapore: Springer, 2023.
Páginas:  p. 357-369
Série:  (Lecture Notes in Educational Technology).
DOI:  https://doi.org/10.1007/978-981-99-7353-8_27
Idioma:  Inglês
Notas:  LACLO 2023.
Conteúdo:  ABSTRACT - A substantial number of educational problems are complex and there are no quick solutions with immediate answers to solve them. Evasion is one of these problems and deserves special attention, which justifies the need for studies, research and critical reflections upon nuances that underlie, permeate and constitute approaches that can contribute to understanding and fighting this phenomenon. In distance learning, this phenomenon is even more prevalent, as evasion can be influenced by the use of educational platforms, according to more recent studies. The resources of educational technologies that distance learning uses allow the construction of knowledge to take place in different spaces, with teachers and students developing activities in different places or times. This study, based on a current theoretical framework, analysed the educational resources available in Virtual Learning Environments and their impact on evasion in distance learning Higher Education courses. Based on a qualitative approach, the case study was conducted using data from a Brazilian public university that identified the most used educational technology resources and related them to dropout rates. The results obtained suggest that the diversity of resources can impact those rates. The data analysis comprised eight courses, five academic semesters, 257 virtual classrooms, 19 educational resources and 1.023 students. Thus, the use of indicators in the creation of distance learning undergradua... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Educação a distância.
Thesagro:  Educação.
Thesaurus Nal:  Distance education; Dropouts; Educational resources; Higher education; Public schools.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Unidades Centrais (AI-SEDE)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
AI-SEDE67784 - 1UPCPL - DD
Voltar






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última
1.Imagem marcado/desmarcadoOLIVEIRA FILHO, C. A. A.; PEREIRA, L. G. R.; MACHADO, F. S.; TOMICH, T. R.; FERREIRA, A. L.; CAMPOS, M. M.; AZEVÊDO, J. A. G.; PASSOS, L. D. Coleta Spot com máscara facial como método para avaliação da produção de metano entérico em bovinos leiteiros. In: CONGRESSO INTERNACIONAL DO LEITE, 13., 2015, Porto Alegre. Anais... Juiz de Fora: Embrapa Gado de Leite, 2015.
Tipo: Artigo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite.
Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional