BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






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Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Gado de Leite.
Data corrente:  13/08/2024
Data da última atualização:  13/08/2024
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  SOARES, N. D.; BRAGA, R.; DAVID, J. M. N.; SIQUEIRA, K. B.; STROELE, V.
Afiliação:  NEDSON D. SOARES, UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA; REGINA BRAGA, UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA; JOSE MARIA N. DAVID, UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA; KENNYA BEATRIZ SIQUEIRA, CNPGL; VICTOR STROELE, UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA.
Título:  An approach to foster agribusiness marketing applying data analysis of social network.
Ano de publicação:  2024
Fonte/Imprenta:  Computers and Electronics in Agriculture, v. 222, 109044, 2024.
DOI:  https://doi.org/10.1016/j.compag.2024.109044
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  Context: Applying social network data analysis to the agribusiness context can be useful to increase profitability, mainly in the dairy derivatives niche. Problem: The dairy derivatives market needs to recover its profitability. After a 2.9% GDP growth in 2022,1 Canal Rural the economic projections indicated only 0.91 % in 2023. Specific strategies to foster this market need to be applied. Objective: To collect information from social networks to find influential people who appreciate dairy derivatives and can influence new potential consumers, we present the IntelDigitalMarketing architecture. Its features encompass social network analysis, recommendations, and context propagation. Through its use, influencers and user communities can be identified who address issues related to specific domains in different social networks, and who can disseminate information to foster specific market niches. Method: We used the Design Science Research methodology to conduct the study. The solution encompasses techniques such as complex networks, machine learning, and ontologies, to detect market trends. With IntelDigitalMarketing architecture, we processed social network data from X (formerly Twitter), Instagram, and YouTube. Results: The results showed that the solution can search for communities of digital influencers who talk about dairy derivatives, what they talk about, and the dissemination of information on these social networks. Contributions and impact: With the combination of tec... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Cheese mark; Dairy derivatives; Rede social.
Thesagro:  Análise de Dados; Mercado; Produto Derivado do Leite; Queijo.
Thesaurus Nal:  Agribusiness; Data analysis; Social networks.
Categoria do assunto:  L Ciência Animal e Produtos de Origem Animal
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Gado de Leite (CNPGL)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPGL26497 - 1UPCAP - DD
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