|
|
 | Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Alimentos e Territórios. Para informações adicionais entre em contato com mara.petrocchi@embrapa.br. |
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Alimentos e Territórios. |
Data corrente: |
02/01/2025 |
Data da última atualização: |
02/01/2025 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Periódico Indexado |
Autoria: |
SILVA, R. K. da; GIRALDI, J. DE M. E. |
Afiliação: |
RENATA KELLY DA SILVA, CNAT; JANAINA DE MOURA ENGRACIA GIRALDI, UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO. |
Título: |
Integrated marketing communication as a strategic tool for geographical indication. |
Ano de publicação: |
2024 |
Fonte/Imprenta: |
British Food Journal, 2024. |
DOI: |
https://doi.org/10.1108/BFJ-09-2024-0949 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
Purpose Integrated marketing communication (IMC) is a management tool that accompanies market dynamics, business environment and technological transformations and can become a competitive differential for organizations that use it. This study’s aim is to propose that IMC can be a strategic tool in the context of geographical indication (GI). Design/methodology/approach Exploratory research was conducted with a qualitative approach through an integrated unique case study, including bibliographic, documentary research, direct observation and in-depth semi-structured interviews. The case chosen was the GI of Matas de Rondônia coffee, located in the Amazonia biome, which is the first denomination in the world of the sustainable Coffea canephora species and, to date, Brazil’s only GI to include indigenous lands. Findings It was possible to confirm all propositions, and obtain theoretical, practical and public management contributions. Originality/value This research brings unpublished theoretical contributions, when presenting IMC as a strategic tool for GI, fills gaps and increases the literature in the areas of marketing, communication, food marketing and GI. |
Palavras-Chave: |
Indicação geográfica. |
Thesagro: |
Café; Comunicação. |
Thesaurus Nal: |
Amazonia; Marketing. |
Categoria do assunto: |
A Sistemas de Cultivo |
Marc: |
null Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Alimentos e Territórios (CNAT) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
Voltar
|
|
Registros recuperados : 5 | |
4. |  | PAUCAR-MENACHO, L. M.; AMAYA-FARFÁN, J.; BERHOW, M. A.; MANDARINO, J. M. G.; MEJIA, E. G. de; CHANG, Y. K. A high-protein soybean cultivar contains lower isoflavones and saponins but higher minerals and bioactive peptides than a low-protein cultivar. Food Chemistry, v. 120, n. 1, p. 15-21, mai. 2010.Tipo: Artigo em Periódico Indexado | Circulação/Nível: A - 1 |
Biblioteca(s): Embrapa Soja. |
|    |
5. |  | GOMES, M. J. C.; LIMA, S. L. S.; ALVES, N. E. G.; ASSIS, A.; MOREIRA, M. E. C.; TOLEDO, R. C. L.; ROSA, C. O. B.; TEIXEIRA, O. R.; BASSINELLO, P. Z.; MEJÍA, E. G. de; MARTINO, H. S. D. Common bean protein hydrolysate modulates lipid metabolism and prevents endothelial dysfunction in BALB/c mice fed an atherogenic diet. Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases, v. 30, n. 1, p. 141-150, Jan. 2020.Tipo: Artigo em Periódico Indexado | Circulação/Nível: A - 1 |
Biblioteca(s): Embrapa Arroz e Feijão. |
|    |
Registros recuperados : 5 | |
|
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada. |
|
|