Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Agricultura Digital; Embrapa Territorial.
Data corrente:  02/09/2020
Data da última atualização:  02/09/2020
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  TORRES, T. Z.; SOUZA, M. I. F.; CUNHA, L. M. S.; CARVALHO, J. R. P. de; DALTIO, J.; MANGABEIRA, J. A. de C.
Afiliação:  TERCIA ZAVAGLIA TORRES, CNPTIA; MARCIA IZABEL FUGISAWA SOUZA, CNPTIA; LUIZ MANOEL SILVA CUNHA, CNPTIA; JOSE RUY PORTO DE CARVALHO, CNPTIA; JAUDETE DALTIO, CNPM; JOAO ALFREDO DE CARVALHO MANGABEIRA, CNPM.
Título:  Mediatic, informational and digital skills and competencies in students from agricultural family schools and rural family home, in the Amazon Biome, Brazil.
Ano de publicação:  2020
Fonte/Imprenta:  Creative Education, v. 11, n. 8, p. 1469-1496, 2020.
DOI:  10.4236/ce.2020.118107
Idioma:  Inglês
Notas:  Na publicação: João Alfredo Carvalho Mangabeira.
Conteúdo:  Abstract. The article presents partial results of an ongoing research action, within the scope of the project ?Geodigital Inclusion and Territorial Management of Family-Based Production Units: Generation of Sustainability Index for the Amazon Biome?. This project provides for the definition and availability of indicators of environmental, economic, agricultural, social and governance sustainability, aiming to assist family farmers in the management of the property, subsidizing them in decision making and increasing family income. Embrapa Territorial Intelligence carries out the execution of this research project in partnership with Embrapa Agricultural Informatics, units of the Brazilian Agricultural Research Corporation (Embrapa), headquartered in Campinas, São Paulo (SP), Brazil. The article presents a contribution to the education of the field in Brazil, through a continuous formation action, in the non-formal education modality, through presential and distance training courses, for students of the Agricultural Family School (EFA acronym for which it is known in Brazil) and Rural Family House (CFR acronym for which it is known in Brazil) in the Amazon Biome. This action was based on a training needs diagnosis, conducted through a questionnaire applied to 144 students, distributed between EFA and CFR, located in the Brazilian states of Acre, Amapá, Maranhão, Mato Grosso, Pará, Rondônia and Roraima. The objective of this diagnosis was to identify and analyze the training ne... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Diagnosis of Skills and Competencies; Diagnóstico de competências; Diagnóstico de habilidades; Educação não formal; Educação no campo; Education of the Field; Non-Formal Education; Pedagogy of Alternance; Training.
Thesagro:  Pedagogia da Alternância; Treinamento.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/215703/1/AP-Mediatic-2020.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agricultura Digital (CNPTIA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPM5318 - 1UPCAP - DD20/070AP2020.070
CNPTIA20491 - 1UPCAP - DD
Voltar






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 139
Primeira ... 1234567 ... Última
Registros recuperados : 139
Primeira ... 1234567 ... Última
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional