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BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Caprinos e Ovinos.
Data corrente:  30/01/1998
Data da última atualização:  30/01/1998
Autoria:  AGRAWAL, K. P.; PRASAD, S. P.; BHATTACHARYYA, N. K.
Título:  Development of mammary gland in female Barbari goats.
Ano de publicação:  1978
Fonte/Imprenta:  Indian Journal of Animal Science, v.48, n.3, p.181-186, 1978.
Idioma:  Inglês
Palavras-Chave:  Histofisiologia.
Thesagro:  Caprino; Glândula Mamaria; Reprodução.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Caprinos e Ovinos (CNPC)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPC4317 - 1ADCAP - --1998.00000
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Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Gado de Corte.
Data corrente:  27/12/2022
Data da última atualização:  27/12/2022
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Circulação/Nível:  A - 2
Autoria:  LUCCHESE-CHEUNG, T.; AGUIAR, L. K. de; LIMA, L. C. de; SPERS, E. E.; QUEVEDO-SILVA, F.; ALVES, F. V.; ALMEIDA, R. G. de.
Afiliação:  THELMA LUCCHESE-CHEUNG, UNIVERSIDADE FEDERAL DE MATO GROSSO DO SUL; LUIS KLUWE DE AGUIAR, HARPER ADAMS UNIVERSITY; LILIAN CUNHA DE LIMA, UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO; EDUARDO EUGÊNIO SPERS, UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO; FILIPE QUEVEDO-SILVA, UNIVERSIDADE FEDERAL DE MATO GROSSO DO SUL; FABIANA VILLA ALVES, CNPGC/ MINISTÉRIO DA AGRICULTURA, PECUÁRIA E ABASTERCIMENTO; ROBERTO GIOLO DE ALMEIDA, CNPGC.
Título:  Brazilian Carbon Neutral Beef as an innovative product: consumption perspectives based on intentions' framework.
Ano de publicação:  2021
Fonte/Imprenta:  Journal of Food Products Marketing, v. 27, n. 8/9, p. 384-398, 2021.
DOI:  https://doi.org/10.1080/10454446.2022.2033663
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  ABSTRACT - Before launching a new beef brand concept based on high sustainability and environmental production principles, the Brazilian market was tested using a survey informed by Intentions? Framework scales. To identify the determinants of the willingness to consume and pay for a new brand of beef based on Carbon-Neutral production principles, 1,000 valid responses were evaluated, using Exploratory Factor Analysis. A Hierarchical Cluster Analysis identified five classes of respondents. The classes showed general skepticism regarding exaggerated ethical and/or sustainability claims which led to rejection or indifference, particularly of those from lower income families with children. Despite this, there was an overall positive attitude toward good production practices and product innovation. The resulting typology throws a light onto consumers in markets such as Brazil or similar. The dataset could be also further explored by stakeholders in beef chain, particularly in new product development, positioning and targeting segments.
Palavras-Chave:  Carbono neutro.
Thesagro:  Carbono; Carne.
Thesaurus NAL:  Animal branding; Carbon; Consumer behavior; Market segmentation; Meat.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/doc/1150393/1/Brazilian-carbon-neutral-beef-2021.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Gado de Corte (CNPGC)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
CNPGC17853 - 1UPCAP - DD
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