Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Data corrente:  21/12/2022
Data da última atualização:  21/12/2022
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  ALCANTARA, M. DE; ARES, G.; DELIZA, R.
Afiliação:  MARCELA DE ALCANTARA, PDJ-CNPQ; GASTÓN ARES, Universidad de la República, Pando, Uruguay; ROSIRES DELIZA, CTAA.
Título:  How Do Nutritional Warnings Work on Commercial Products?
Ano de publicação:  2022
Fonte/Imprenta:  Frontiers in Nutrition, v. 9, n. 921515, p. 1-10, 2022.
DOI:  10.3389/fnut.2022.921515
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  A large body of evidence assessing the effectiveness of front-of-package (FOP) nutrition labeling exists. Most experimental studies have been conducted with fictitious products. However, consumers? perception depends on several products extrinsic factors such as brand. Understanding how strong brand associations influence the effectiveness of FOP nutrition labeling schemes may be crucial to informing policymaking. In this context, the aim of this work was to evaluate the effect of five different variants of nutritional warnings labels (black magnifier, red magnifier, black octagon, black triangle, and red circle) on consumers? choice of commercial products, compared with two FOP nutrition labeling schemes: the guidelines daily amounts (GDAs) system and the traffic light system (TLS). An online randomized controlled trial with 1,932 participants was used to evaluate the effect of FOP nutrition labeling on participants? choices in eight sets of three commercial products, available in the Brazilian marketplace. A multinomial logistic regression model was used to evaluate the influence of FOP nutrition labeling on participants? likelihood of selecting the different products in the choice task. Results showed that nutritional warnings and the TLS significantly increased the likelihood of selecting none of the products instead of the least healthful product, or a healthier product, in at least one of the product categories compared with the GDA. Warnings tended to have a larger ef... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Nutritional warning commercial products brand consumers? perception food choice.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/doc/1150140/1/How-Do-Nutritional-Warnings-Work-on-Commercial-Products-Results-From-a-Hypothetical-Choice-Experiment.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CTAA15439 - 1UPCAP - DD
Voltar






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 102
Primeira ... 123456 ... Última
1.Imagem marcado/desmarcadoARES, G.; DELIZA, R. Identifying important package features of milk desserts using free listing and word association. Food Quality and Preference, v. 21, p. 621-628, 2010.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
2.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R.; ARES, G. Consumer perception of novel technologies. In: ROSENTHAL, A.; DELIZA, R.; WELTI-CHANES, J.; BARBOSA-CÁNOVAS, G. (Ed.). Fruit Preservation: Novel and Conventional Technologies. New York: Springer, 2018. xv, 532 p. il. (Food Engineering Series). Cap. 1. p. 1-20.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
3.Imagem marcado/desmarcadoARES, G.; DELIZA, R. Studying the influence of package shape and colour on consumer expectations of milk desserts using word association and conjoint analysis. Food Quality and Preference, v. 21, p. 930-937, 2010.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
4.Imagem marcado/desmarcadoNOBREGA, L.; ARES, G.; DELIZA, R. Are nutritional warnings more efficient than claims in shaping consumers' healthfulness perception? Food Quality and Preference, n. 79, 103749, 2020. 10 p.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
5.Imagem marcado/desmarcadoLIMA, M.; ARES, G.; DELIZA, R. Comparison of two sugar reduction strategies with children: Case study withgrape nectars. Food Quality and Preference, v. 71, p. 163-167, jan. 2019.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
6.Imagem marcado/desmarcadoLIMA, M.; ARES, G.; DELIZA, R. Children and adults' sensory and hedonic perception of added sugar reduction in grape nectar. Journal of Sensory Studies, v. 33, e12317, 2018. 9 p.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
7.Imagem marcado/desmarcadoSOUZA, R. C.; ARES, G.; DELIZA, R. Can socio-economic level modulate children's expectations from food packages? A case study with strawberry milk beverages. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 11., 2015, Gotemburgo. Abstracts... [S. l.]: Elsevier, 2015. Ref. [P1.120].
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
8.Imagem marcado/desmarcadoFONSECA, V. V.; ARES, G.; DELIZA, R. Do food-related emotional associations differ with socio-economic status? An exploratory qualitative study with Brazilian consumers. Food Research International, v. 116, p. 687-696, feb. 2019,
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
9.Imagem marcado/desmarcadoLIMA, M. F.; ARES, G.; DELIZA, R. How do font of pack nutrition labels affect healthfulness perception of foods targeted at children? Insights from Brazilian children and parents. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 12., 2017, Providence, Rhode Island. [Proccedings. Amsterdã: Elsevier, 2017]. Ref. P1.1.30. 20 a 24 ago. 2017.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
10.Imagem marcado/desmarcadoLIMA, M.; ARES, G.; DELIZA, R. How do front of pack nutrition labels affect healthfulness perception of foods targeted at children? Insights from Brazilian children and parents. Food Quality and Preference, v. 64, p. 111-119, 2018.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
11.Imagem marcado/desmarcadoALCANTARA, M. DE; ARES, G.; DELIZA, R. How Do Nutritional Warnings Work on Commercial Products? Frontiers in Nutrition, v. 9, n. 921515, p. 1-10, 2022.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: B - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
12.Imagem marcado/desmarcadoALCANTARA, M. DE; ARES, G.; DELIZA, R. How Do Nutritional Warnings Work on Commercial Products? Results From a Hypothetical Choice Experiment. In: DELIZA, R.; CORVALAN, C.; GOMES, F.; BARQUERA, S. (ed.). Strengthening food labeling policies in Brazil. Lausanne: Frontiers Media SA, 2023. e-book. p. 50-60.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
13.Imagem marcado/desmarcadoOLIVEIRA, D.; ARES, G.; DELIZA, R. The effect of health/hedonic claims on consumer hedonic and sensory perception of sugar reduction: Case study with orange/passionfruit nectars. Food Research International, v. 108, p. 111-118, 2018.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
14.Imagem marcado/desmarcadoREIS, F.; DELIZA, R.; ARES, G. Consumer perception of sugar-reduced orange/pomegranate juices. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 12., 2017, Providence, Rhode Island. [Proccedings. Amsterdã: Elsevier, 2017]. P2.1.27. 20 a 24 ago. 2017.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
15.Imagem marcado/desmarcadoFONSECA, V. V.; ARES, G.; DELIZA, R. Development of scales to evaluate emotions associated to food context. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 11., 2015, Gotemburgo. Abstracts... [S. l.]: Elsevier, 2015. Ref. [P1.020].
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
16.Imagem marcado/desmarcadoLIMA, M. F.; ARES, G.; DELIZA, R. Estratégias para a redução do consumo de açúcar pelo público infantil. In: FÓRUM DA PÓS-GRADUAÇÃO DA UNIVERSIDADE FEDERAL RURAL DO RIO DE JANEIRO, 11, 2016. Seropédica: UFRJ, 2016. 1 p.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso ao objeto digitalImprime registro no formato completo
17.Imagem marcado/desmarcadoOLIVEIRA, D.; ARES, G.; DELIZA, R. Influence of intrinsic and extrinsic factors on consumer liking and wellbeing perception of two regular and probiotic milk products. Journal of Sensory Studies, n. 32, p. 1-9, e12261, 2017.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
18.Imagem marcado/desmarcadoARES, G.; GIMÉNEZ, A.; DELIZA, R. Influence of three non-sensory factors on consumer choice of functional yogurts over regular ones. Food Quality and Preference, v. 21, p. 361-367, 2010.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
19.Imagem marcado/desmarcadoALCANTARA, M.; DELIZA, R.; ARES, G. The quicker the better: a comparison of front-of-pack nutrition labelling schermes based on response times. In: SIMPÓSIO LATINO AMERICANO DE CIÊNCIA DE ALIMENTOS , 13., 2019, Campinas. O futuro dos alimentos: Anais... Campinas: Galoá, 2019. 1 p. Publicado no Anais Eletrônico da Galoá Proceddings. SLACA. De 10 A 12 nov. 2019. Ref. 112507. Apoio financeiro CNPq e FAPERJ.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
20.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R.; LIMA, M. F.; ARES, G. Rethinking sugar reduction in processed foods. Current Opinion in Food Science, v. 40, 2021. p. 58–66
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: B - 2
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Visualizar detalhes do registroAcesso restrito ao objeto digitalImprime registro no formato completo
Registros recuperados : 102
Primeira ... 123456 ... Última
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional