BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Meio Ambiente. Para informações adicionais entre em contato com cnpma.biblioteca@embrapa.br.
Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Meio Ambiente.
Data corrente:  11/03/2016
Data da última atualização:  19/07/2017
Tipo da produção científica:  Capítulo em Livro Técnico-Científico
Autoria:  RAMOS, J. D.; MALAGODI-BRAGA, K. S.
Afiliação:  JENIFER DIAS RAMOS, PUCRS; KATIA SAMPAIO MALAGOLI BRAGA, CNPMA.
Título:  Reflexões sobre uma experiência em educação ambiental no Parque Estadual Intervales (Ribeirão Grande, SP), durante o X curso internacional de campo sobre polinização.
Ano de publicação:  2015
Fonte/Imprenta:  In: VIANA, B. F.; SILVA, F. O. da (Org.). Biologia e ecologia da polinizacão. Rio de Janeiro, RJ: Funbio, 2015. (Serie Cursos de campo; v. 4, pt. 2).
Páginas:  p.130-144.
Idioma:  Português
Conteúdo:  A Non-formal environmental education is an important tool for awareness-raising. This study aimed to reflect and analyze the performance of students in the International Course of Pollination in conducting an environmental education activity, highlighting the limitations and positive aspects of the experience lived through the perceptions of all stakeholders. For this we applied several questionnaires and made up the written record of the oral accounts of lived experience. This activity of interaction with the local school community was first placed in this course, in order to sensitize participants to the importance of science communication and science education in the theme of pollination, pollinators and the life cycle of plants and establish a dialogue between the participants of the course and the local community. Reflecting and analyzing the perceptions of various stakeholders we concluded that the goal set for this activity ?raise awareness of the pollination process? has been reached, mainly because the interaction and integration between the various elements present in its context ? human, material and natural ? were prioritized in planning and carrying out the activity, seeking a horizontal relationship, personal approach and dialogue, considering all the actors as apprentices.
Thesagro:  Educação ambiental.
Thesaurus Nal:  Environmental education.
Categoria do assunto:  B Sociologia Rural
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Meio Ambiente (CNPMA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPMA15016 - 1UPCPL - DD
Voltar
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional