BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






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Biblioteca(s):  Embrapa Agricultura Digital.
Data corrente:  23/04/2013
Data da última atualização:  08/01/2020
Tipo da produção científica:  Artigo em Anais de Congresso
Autoria:  BAMBINI, M. D.; SANTOS, V. M. dos.
Afiliação:  MARTHA DELPHINO BAMBINI, CNPTIA; VIRGILIO MARQUES DOS SANTOS, Unicamp.
Título:  Technology transfer models in Brazil: case study of Embrapa Agricultural Informatics.
Ano de publicação:  2013
Fonte/Imprenta:  In: INTERNATIONAL CONFERENCE ON MANAGEMENT OF TECHNOLOGY, 22., 2013, Porto Alegre. Science, technology and innovation in the emerging markets economy: proceedings. [S.l.]: International Association for Management of Technology; Porto Alegre: Federal University of Rio Grande do Sul, 2013.
Páginas:  Não paginado.
Descrição Física:  1 pen-drive.
ISBN:  0-9815817-6-5
Idioma:  Inglês
Notas:  IAMOT 2013.
Conteúdo:  Public companies, universities and other Government funded research centers, denominated here Public Research Institutes (PRIs), generate different research outputs, destined to different audiences, at various economic sectors, that can result in financial revenues and promote social benefits and regional economic development. In this paper we refer to these research outputs as knowledge assets, that can lead to economic impacts. Some outputs are: new knowledge; human-capital building; know-how; technologies and prototypes; intellectual property assets (like patents, trademarks, registered software); knowledge infrastructure that stimulates cluster formation or agglomeration economies; and contributions to regional economic, social and cultural development. In Brazil, to promote the transfer of technologies generated by PRIs one need to cross a sandy path full of obstacles related to intellectual property bureaucratic procedures, lack of market information related to emergent technologies and long contractual negotiations and procedural steps. Considering this business environment, Brazilian PRIs have been conducting several actions in order to strengthen the ability of their Technology Transfer Offices (TTOs) to respond to market and regulation challenges. Embrapa Agricultural Informatics, a research center of the Brazilian Agricultural Research Corporation (Embrapa) located in Campinas/SP, has been promoting some training initiatives destined to its TTO in 2011 and 2012. I... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Business model; Canvas; Modelo de negócios.
Thesagro:  Transferência de Tecnologia.
Thesaurus Nal:  Technology transfer.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agricultura Digital (CNPTIA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPTIA17411 - 1UPCAA - DD
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1.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Expectations: Blind/Informed Testing. In: ARES, G.; VARELA, P. (Ed.). Methods in consumer research : new approaches to classic methods. United States : Elsevier, 2018. Cap. 18. v. 1 p. 451-483 Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition. Part V. Influence of Extrinsic Product Characteristics.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
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2.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. O rotulo afeta a percepcao do produto?. In: WORKSHOP BRASILEIRO SOBRE ESTUDOS DO CONSUMIDOR, 1., 1998, Rio de Janeiro, RJ. Resumos... Rio de Janeiro: 1998.
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
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3.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Soybean: better taste for higher consumer acceptability. In: AMERICAS: INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOYBEAN UTILIZATION, 2013, Bento Gonçalves. Proceedings... Brasília, DF: Embrapa, 2013. 1 CD-ROM.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
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4.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. The use of "ideal point" scale to determine the best sugar and dilution levels of passion fruit juice by consumers. Alimentaria, Madrid, n. 324, p. 109-113, jul./ago. 2001.
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
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5.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Tomate cereja: mais cor e sabor à mesa. Revista Campo & Negócios HF, Uberlândia, ano 3, n. 31, p. 13-14, dez. 2007.
Tipo: Artigo de Divulgação na MídiaCirculação/Nível: -- - --
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6.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Tomate cereja: mais cor, sabor e saúde à mesa. A Lavoura, Rio de Janeiro, ano 3, n. 665, p. 22-23, abr. 2008.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: Nacional - A
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7.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Keynote overview: consumer perception on novel technologies. In: INTERNATIONAL NONTHERMAL FOOD PROCESSING WORKSHOP, 2013, Florianópolis. Research and innovation towards competitiveness: workshop. Florianópolis: FIESC/SENAI, 2013. p. 39.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
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8.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Investigating the voice of the consumer in relation to liking. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 8., 2009, Florence. Delegate manual. Oxford: Elsevier, 2009. PL3.3.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
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9.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Importancia da qualidade sensorial em produtos minimamente processados. In: ENCONTRO NACIONAL SOBRE PROCESSAMENTO MINIMO DE FRUTAS E HORTALICAS, 2., 2000, Vicosa, MG. Palestras...Vicosa: UFV, 2000. p.73-74.
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10.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Leite de soja enriquecido com cálcio. Engarrafador Moderno, São Paulo, ano 19, n. 163, p. 24-29, 2007.
Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: Nacional - C
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11.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Frutas e hortaliças: a importância da qualidade sensorial e a aceitação do consumidor. In: FERREIRA, M. D. (Ed.). Instrumentação pós-colheita em frutas e hortaliças. São Carlos, SP: Embrapa Instrumentação, 2017. Cap. 3. Parte 2. p.142-166.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
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12.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Food quality and preference. In: Food Quality and Preference, v. 40, p. 253-254, 2015.
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13.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Bringing the blind/expected/informed evaluation to the new product development process. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 11., 2015, Gotemburgo. Abstracts... [S. l.]: Elsevier, 2015. Ref. [W5.05]. Disponível mediante login e senha.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
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14.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Coffee - Sensory Aspects and Consumer Perception. In: FARAH, A. (Ed.). Coffee: Production, Quality and Chemistry,The Royal Society of Chemistry: London, p. 361-379, 2019. Part I Coffee Production, Cap. 14.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
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15.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Networks and collaborative research programmes in sensory marketing and food choice. In: PANGBORN SENSORY SCIENCE SYMPOSIUM, 4, 2001, Dijon, Franca. Abstracts... Dijon: INRA, 2001. p.337.
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16.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Metodologia para a priorizaçao de atributos sensoriais relevantes para o consumidor. Rio de Janeiro: Embrapa Agroindústria de Alimentos, 2008. (Embrapa Agroindústria de Alimentos. Comunicado técnico, 140).
Tipo: Comunicado Técnico/Recomendações Técnicas
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17.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Novas abordagens utilizadas na avaliação sensorial. In: SIMPÓSIO LATINO AMERICANO DE CIÊNCIA DE ALIMENTOS, 11., 2015, Campinas. Ciência de alimentos: Qualidade de vida e envelhecimento saudável: [resumos]. Campinas: SLACA: Unicamp/FEA, 2015. 1 p.
Tipo: Resumo em Anais de Congresso
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18.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Uso da conjoint analysis como ferramenta em estudos de consumidor. In: SIMPÓSIO BRASILEIRO DE ANÁLISE SENSORIAL, 2007, Campinas. Anais... Campinas: ITAL/CIAL, 2007. 1 CD-ROM. p. 49-53.
Tipo: Artigo em Anais de Congresso / Nota TécnicaCirculação/Nível: -- - --
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19.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R. Nutritivo e gostoso: desenvolvimento de extrato hidrossolúvel de soja (EHS) enriquecido com cálcio. Food Ingredients, São Paulo, p.126, 2002. Edição de resumos de palestra de Food Ingredients South America, 2002, São Paulo, SP.
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20.Imagem marcado/desmarcadoDELIZA, R.; MacFIE, H. Product packaging and branding. In: FREWER, L. J.; RISVIK, E.; SCHIFFERSTEIN, H. (Ed.). Food, people and society: a european perspective of consumers food choices. Berlin: Springer, 2001. p. 55-72.
Tipo: Capítulo em Livro Técnico-Científico
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