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Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Alimentos e Territórios.
Data corrente:  02/01/2025
Data da última atualização:  02/01/2025
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  SILVA, R. K. da; GIRALDI, J. DE M. E.
Afiliação:  RENATA KELLY DA SILVA, CNAT; JANAINA DE MOURA ENGRACIA GIRALDI, UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO.
Título:  Integrated marketing communication as a strategic tool for geographical indication.
Ano de publicação:  2024
Fonte/Imprenta:  British Food Journal, 2024.
DOI:  https://doi.org/10.1108/BFJ-09-2024-0949
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  Purpose Integrated marketing communication (IMC) is a management tool that accompanies market dynamics, business environment and technological transformations and can become a competitive differential for organizations that use it. This study’s aim is to propose that IMC can be a strategic tool in the context of geographical indication (GI). Design/methodology/approach Exploratory research was conducted with a qualitative approach through an integrated unique case study, including bibliographic, documentary research, direct observation and in-depth semi-structured interviews. The case chosen was the GI of Matas de Rondônia coffee, located in the Amazonia biome, which is the first denomination in the world of the sustainable Coffea canephora species and, to date, Brazil’s only GI to include indigenous lands. Findings It was possible to confirm all propositions, and obtain theoretical, practical and public management contributions. Originality/value This research brings unpublished theoretical contributions, when presenting IMC as a strategic tool for GI, fills gaps and increases the literature in the areas of marketing, communication, food marketing and GI.
Palavras-Chave:  Indicação geográfica.
Thesagro:  Café; Comunicação.
Thesaurus Nal:  Amazonia; Marketing.
Categoria do assunto:  A Sistemas de Cultivo
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Alimentos e Territórios (CNAT)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNAT173 - 1UPCAP - DDSIL
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