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Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Meio-Norte. |
Data corrente: |
07/05/2015 |
Data da última atualização: |
07/05/2015 |
Tipo da produção científica: |
Orientação de Tese de Pós-Graduação |
Autoria: |
ALMEIDA, A. L. G. de. |
Afiliação: |
ANTONIO LUÍS GALVÃO DE ALMEIDA, Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias - UNESP, Campus de Jaboticabal. |
Título: |
Resposta de cultivares de feijão-caupi a calagem. |
Ano de publicação: |
2013 |
Fonte/Imprenta: |
2013. |
Páginas: |
104 f. |
Idioma: |
Português |
Notas: |
Tese (Doutorado em Agronomia) - Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias - UNESP, Jaboticabal. Orientador: Leandro Borges Lemos e Coorientador: Francisco de Brito Melo |
Conteúdo: |
O presente trabalho foi desenvolvido no município de Teresina, PI, objetivando avaliar as alterações nos atributos químicos do solo e o desempenho agronômico, nutricional e tecnológico de cultivares de feijão-caupi, à aplicação superficial de doses de calcário em um Argissolo Vermelho Amarelo em Teresina (PI), durante os anos de 2011 e 2012. |
Palavras-Chave: |
Doses de calcário; Produtividade e tecnologia de grãos. |
Thesagro: |
Química do Solo; Vigna Unguiculata. |
Categoria do assunto: |
X Pesquisa, Tecnologia e Engenharia |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/123458/1/OrientacaoTeseBrito.pdf
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Marc: |
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Registro original: |
Embrapa Meio-Norte (CPAMN) |
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Biblioteca |
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Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
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Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Arroz e Feijão. |
Data corrente: |
11/11/2020 |
Data da última atualização: |
11/11/2020 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Periódico Indexado |
Circulação/Nível: |
B - 5 |
Autoria: |
WANDER, A. E.; GODOI, C. N.; COSTA FILHO, B. A. da; LADVOCAT, M. |
Afiliação: |
ALCIDO ELENOR WANDER, CNPAF; CINTIA NEVES GODOI, UNIALFA; BENTO ALVES DA COSTA FILHO, UNIALFA; MARCELO LADVOCAT, UNIALFA. |
Título: |
Geographic indications (GI): linking history and tradition with competitive business. |
Ano de publicação: |
2020 |
Fonte/Imprenta: |
Brazilian Journal of Development, v. 6, n. 5, p. 24601-24618, May 2020. |
ISSN: |
2525-8761 |
DOI: |
10.34117/bjdv6n5-059 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
Geographic Indications (GI) represent a collective trademark created to protect producers and promote the trade of products that have become notorious due to its region of production. Therefore, the main objective of this paper is to provide an overview on the concepts of GI and provide the main relevant facts and figures of GI worldwide and in Brazil.As of July 2019, more than 130 thousand of GIs were registered at the World Intellectual Property Organization, mainly in Europe, Asia and the Americas. In Brazil, as an emerging economy, GI is becoming an increasingly important, both in terms of protecting Brazilian typical products as well as the GI from other countries trading with Brazil. Consumption trends towards originality, typical products, expressing certain quality attributes may further develop businesses in different parts of the world. Consumers with higher income may prefer certain quality attributes for the products and services they consume. In this context, GI represent a strong and sustainable strategy to provide those goods and services to those demanding consumers. |
Palavras-Chave: |
Collective trademarks; Typical products. |
Thesagro: |
Agronegócio; Comercio; Distribuição Geográfica; Sistema de Informação Geográfica. |
Thesaurus NAL: |
Geographic information systems; Intellectual property rights; Trade. |
Categoria do assunto: |
E Economia e Indústria Agrícola |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/217662/1/Braz-J-Develop-2020.pdf
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Marc: |
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Registro original: |
Embrapa Arroz e Feijão (CNPAF) |
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