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| Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Gado de Leite. Para informações adicionais entre em contato com cnpgl.biblioteca@embrapa.br. |
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Gado de Leite. |
Data corrente: |
03/01/2020 |
Data da última atualização: |
13/09/2023 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Periódico Indexado |
Autoria: |
CARVALHO, G. R.; NARDY, V. P. D. R.; ROCHA, D. T. da; SIQUEIRA, K. B. |
Afiliação: |
GLAUCO RODRIGUES CARVALHO, CNPGL; VINICIUS P. D. R. NARDY, UFJF; DENIS TEIXEIRA DA ROCHA, CNPGL; KENNYA BEATRIZ SIQUEIRA, CNPGL. |
Título: |
Análise do consumo de leite UHT no Brasil. |
Ano de publicação: |
2019 |
Fonte/Imprenta: |
Indústria de Laticínios, v. 23, n. 137, p. 26-28, 2019. |
Idioma: |
Português |
Palavras-Chave: |
Cenários; Evolução do consumo; Leite ultrapasteurizado; Tendências. |
Categoria do assunto: |
E Economia e Indústria Agrícola |
Marc: |
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Registro original: |
Embrapa Gado de Leite (CNPGL) |
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Biblioteca |
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Volume |
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URL |
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| Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Agroindústria de Alimentos. Para informações adicionais entre em contato com ctaa.biblioteca@embrapa.br. |
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Agroindústria de Alimentos. |
Data corrente: |
04/12/2020 |
Data da última atualização: |
22/09/2021 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Periódico Indexado |
Circulação/Nível: |
A - 2 |
Autoria: |
VIANA, F. M.; DELIZA, R.; MONTEIRO, M. L. G.; MARTINS, I. B. A.; OLIVEIRA, D. C. R.; CONTE-JUNIOR, C. A. |
Afiliação: |
Fernanda M. Viana, UFRJ; ROSIRES DELIZA, CTAA; Maria Lúcia G. Monteiro, UFRJ; Inayara B. A. Martins, UFRRJ; Denize C. R. de Oliveira, University of Angers, Angers, France; Carlos A. Conte-Junior, URRJ, UFF, FIOCRUZ. |
Título: |
Applying free word association to understand the perception of fish as a meal by Brazilians with different consumption frequencies. |
Ano de publicação: |
2021 |
Fonte/Imprenta: |
Journal of Sensory Studies, v. 36, n. 2, e12628, p. 1-9, 2021. |
DOI: |
https://doi.org/10.1111/joss.12628 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
The aim of the present study was to investigate through free word association the Brazilian consumers' perception of fish as a meal and to explore whether different fish consumption frequencies play a role. The participants were split into high, occasional, and low consumption groups according to their self?reported fish consumption frequency. Brazilian consumers' general associations with fish were strongly related to health benefits, which was considered a motivating factor for the high consumption group. However, for the low consumption group, the unfamiliarity, the low convenience and the high price represent barriers to fish consumption. Although they did not present negative feelings regarding fish, it was not possible to determine the factors that influence fish consumption for the group of occasional consumers. The elaboration of semi ready?to?eat products from fish residues and further studies focusing on occasional consumers can be strategies to increase the Brazilian per capita consumption of fish. |
Thesagro: |
Consumidor; Peixe; Produto Derivado de Pescado; Tecnologia de Alimento. |
Thesaurus NAL: |
Consumer preferences; Fish; Food technology. |
Categoria do assunto: |
Q Alimentos e Nutrição Humana |
Marc: |
LEADER 01908naa a2200277 a 4500 001 2127676 005 2021-09-22 008 2021 bl uuuu u00u1 u #d 024 7 $ahttps://doi.org/10.1111/joss.12628$2DOI 100 1 $aVIANA, F. M. 245 $aApplying free word association to understand the perception of fish as a meal by Brazilians with different consumption frequencies.$h[electronic resource] 260 $c2021 520 $aThe aim of the present study was to investigate through free word association the Brazilian consumers' perception of fish as a meal and to explore whether different fish consumption frequencies play a role. The participants were split into high, occasional, and low consumption groups according to their self?reported fish consumption frequency. Brazilian consumers' general associations with fish were strongly related to health benefits, which was considered a motivating factor for the high consumption group. However, for the low consumption group, the unfamiliarity, the low convenience and the high price represent barriers to fish consumption. Although they did not present negative feelings regarding fish, it was not possible to determine the factors that influence fish consumption for the group of occasional consumers. The elaboration of semi ready?to?eat products from fish residues and further studies focusing on occasional consumers can be strategies to increase the Brazilian per capita consumption of fish. 650 $aConsumer preferences 650 $aFish 650 $aFood technology 650 $aConsumidor 650 $aPeixe 650 $aProduto Derivado de Pescado 650 $aTecnologia de Alimento 700 1 $aDELIZA, R. 700 1 $aMONTEIRO, M. L. G. 700 1 $aMARTINS, I. B. A. 700 1 $aOLIVEIRA, D. C. R. 700 1 $aCONTE-JUNIOR, C. A. 773 $tJournal of Sensory Studies$gv. 36, n. 2, e12628, p. 1-9, 2021.
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Registro original: |
Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA) |
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