Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Agricultura Digital.
Data corrente:  26/05/2014
Data da última atualização:  26/05/2014
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  SOUZA, M. I. F.; AMARAL, S. F. do.
Afiliação:  MARCIA IZABEL FUGISAWA SOUZA, CNPTIA; SÉRGIO FERREIRA DO AMARAL, Unicamp.
Título:  Educational microcontent for mobile learning virtual environments.
Ano de publicação:  2014
Fonte/Imprenta:  Creative Education, v. 5, n. 9, p. 672-681, May, 2014.
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  The article relates a theoretical and conceptual research, whose main objective was to develop a model to guide the production of educational microcontent to be used in virtual learning environment with mobility, from interconnections between Pedagogy, Communication and Semiotics. It discusses technologies and mobile devices, mobile learning, microlearning, microcontent and hypermedia, educational microcontent and hybrid languages. It highlights the challenges related to the introduction of mobile devices in educational practices. It considers the physical constraints and the fragmented nature of mobile interaction, under which microcontent is, at the same time, accessible and gifted with pedagogical elements. Educational microcontent is analyzed from the hypermedia perspective, considering the dominance of hybrid languages in digital media. A methodology of educational microcontent production for virtual learning environment is presented, considering the predominance of hybrid languages. This methodology is constituted by the processes: pedagogical architecture and architecture of languages, which represent the main flows of activities and tasks. The research conclusions indicate that: a) the model developed presents the conceptual and theoretical elements essential to the production of microcontent education for mobile learning; b) the concepts and grounds presented in the research are considered preliminary conceptual and theoretical elements; c) the developed model provi... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Educação à distãncia; Hipermidia; Linguagem.
Thesagro:  Tecnologia da Informação.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/102582/1/educationalCE-2014052611374831.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agricultura Digital (CNPTIA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPTIA17954 - 1UPCAP - DD
Voltar






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Agrossilvipastoril. Para informações adicionais entre em contato com cpamt.biblioteca@embrapa.br.

Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Agrossilvipastoril.
Data corrente:  05/02/2014
Data da última atualização:  05/02/2014
Tipo da produção científica:  Resumo em Anais de Congresso
Autoria:  ALMODOVAR, R. S.; CRESTANI, S.; CARNEVALLI, R. A.; GARCIA, L. F.; COLETTI, A. J.; MANFRIN, E.
Afiliação:  ROBERTA APARECIDA CARNEVALLI, CPAMT.
Título:  Distribuição de touceiras do capim-piatã sob regimes de sombra em sistemas integrados de produção de leite
Ano de publicação:  2013
Fonte/Imprenta:  In: JORNADA CIENTÍFICA DA EMBRAPA AGROSSILVIPASTORIL, 2.,2013, Sinop. Anais... Sinop, MT: Embrapa Agrossilvipastoril, 2013. 1 CD.
ISBN:  978-85-7035-221-7
Idioma:  Português
Palavras-Chave:  Capim-Piatã; Produção de Leite; Sistemas Integrados.
Categoria do assunto:  --
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agrossilvipastoril (CPAMT)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
CPAMT198 - 1UPCPC - DD
Fechar
Expressão de busca inválida. Verifique!!!
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional