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Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Algodão; Embrapa Amapá; Embrapa Amazônia Ocidental; Embrapa Amazônia Oriental; Embrapa Cerrados; Embrapa Gado de Corte; Embrapa Gado de Leite; Embrapa Hortaliças; Embrapa Meio-Norte; Embrapa Pecuária Sudeste; Embrapa Rondônia; Embrapa Semiárido; Embrapa Soja; Embrapa Unidades Centrais; Embrapa Uva e Vinho. MenosEmbrapa Algodão; Embrapa Amapá; Embrapa Amazônia Ocidental; Embrapa Amazônia Oriental; Embrapa Cerrados; Embrapa Gado de Corte; Embrapa Gado de Leite; Embrapa Hortaliças; Embrapa Meio-Norte; Embrapa Pecuária Sudeste... Mostrar Todas |
Data corrente: |
11/09/2009 |
Data da última atualização: |
01/03/2013 |
Tipo da produção científica: |
Autoria/Organização/Edição de Livros |
Autoria: |
FALEIRO, F. G.; FARIAS NETO, A. L. de; RIBEIRO JUNIOR, W. Q. (ed.). |
Afiliação: |
Fábio Gelape Faleiro, CPAC; Austeclinio Lopes de Farias Neto, CPAC; Walter Quadros Ribeiro Júnior, CPAC. |
Título: |
Livros e cultivares apresentados no II Encontro da Sociedade Brasileira de Melhoramento de Plantas - Regional DF |
Ano de publicação: |
2009 |
Fonte/Imprenta: |
Planaltina, DF: Embrapa Cerrados, 2009. |
Páginas: |
63 p. |
Idioma: |
Português |
Conteúdo: |
Este livro é um dos produtos científicos do II Encontro da Sociedade Brasileira de Melhoramento de Plantas - Regional DF, realizado nos dias 16 e 17 de dezembro de 2008, na Embrapa Cerrados, Planaltina, Distrito Federal. O tema central do evento "Pré-melhoramento, Melhoramento e Pós-melhoramento: estratégias e desafios" foi o escolhido como delineador das principais discussões. Este livro registra a memória do II Encontro da SBMP - regional-DF. Os livros e as cultivares apresentados foram lançados nos últimos anos com importante participação de pesquisadores, professores e profissionais do Distrito Federal. |
Palavras-Chave: |
Bibliografia; Evento; Melhoramento genético. |
Thesagro: |
Genética vegetal; Germoplasma; Melhoramento genético vegetal; Planta; Variedade. |
Thesaurus Nal: |
germplasm; Plant breeding. |
Categoria do assunto: |
-- F Plantas e Produtos de Origem Vegetal G Melhoramento Genético |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/CPAC-2010/30808/1/faleiro-01.pdf
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Marc: |
LEADER 01383nam a2200265 a 4500 001 1571290 005 2013-03-01 008 2009 bl uuuu 00u1 u #d 100 1 $aFALEIRO, F. G. 245 $aLivros e cultivares apresentados no II Encontro da Sociedade Brasileira de Melhoramento de Plantas - Regional DF 260 $aPlanaltina, DF: Embrapa Cerrados$c2009 300 $a63 p. 520 $aEste livro é um dos produtos científicos do II Encontro da Sociedade Brasileira de Melhoramento de Plantas - Regional DF, realizado nos dias 16 e 17 de dezembro de 2008, na Embrapa Cerrados, Planaltina, Distrito Federal. O tema central do evento "Pré-melhoramento, Melhoramento e Pós-melhoramento: estratégias e desafios" foi o escolhido como delineador das principais discussões. Este livro registra a memória do II Encontro da SBMP - regional-DF. Os livros e as cultivares apresentados foram lançados nos últimos anos com importante participação de pesquisadores, professores e profissionais do Distrito Federal. 650 $agermplasm 650 $aPlant breeding 650 $aGenética vegetal 650 $aGermoplasma 650 $aMelhoramento genético vegetal 650 $aPlanta 650 $aVariedade 653 $aBibliografia 653 $aEvento 653 $aMelhoramento genético 700 1 $aFARIAS NETO, A. L. de 700 1 $aRIBEIRO JUNIOR, W. Q.
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Registro original: |
Embrapa Cerrados (CPAC) |
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Biblioteca |
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Volume |
Status |
URL |
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| Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Agroindústria de Alimentos. Para informações adicionais entre em contato com ctaa.biblioteca@embrapa.br. |
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Agroindústria de Alimentos. |
Data corrente: |
08/12/2023 |
Data da última atualização: |
11/12/2023 |
Tipo da produção científica: |
Resumo em Anais de Congresso |
Autoria: |
FRANÇA, C.; ALCANTARA, M. DE; ARES, G.; DELIZA, R. |
Afiliação: |
CAROLINA FRANÇA, UFRJ; MARCELA DE ALCANTARA, CNPq; GASTÓN ARES, Universidad de la República. Uruguay.; ROSIRES DELIZA, CTAA. |
Título: |
Effect of nutritional warning, brand and claim on brazilian consumers perceived product healthiness. |
Ano de publicação: |
2023 |
Fonte/Imprenta: |
In: SIMPÓSIO LATINO AMERICANO DE CIÊNCIA DE ALIMENTOS E NUTRIÇÃO, 15., 2023, Campinas. A revolução da ciência de alimentos e nutrição: alimentando o mundo de forma sustentável: caderno [eletrônico] de resumos. Campinas: Galoá, 2023. |
Idioma: |
Português |
Notas: |
Pôster 168269; SLACAN. |
Conteúdo: |
n response to the pandemic of obesity and non-communicable diseases, public policies, such as front-of-package nutrition labelling (FOPNL), have been implemented to promote healthier eating habits. The aim of this study was to evaluate the effect of warning label, brand, and claims on Brazilian consumers' perceived healthiness. Four product categories were considered: chocolate flavored milk, granola, iced tea, and cookies. A total of 893 Brazilian consumers took part in an online survey. For each product category, a series of packages were designed considering the following 2-level factors: brand (well-known vs. unknown), warning (presence vs. absence), visual claim (presence vs. absence) and textual claim (presence vs. absence). Two independent data collection was carried out, which corresponded to two warning labels with different graphic design: black magnifier glass (n= 448) and black octagon (n= 445). Participants were presented with eight pairs of packages and were asked to select the healthiest product in each pair. Data were analyzed using a random parameters logit model. For both studies, the warning had a negative effect on consumer healthiness perception for all product categories, while the other factors had positive effects. These results suggest that the presence of the warnings reduced perceived healthiness. On the contrary, the well-known brand and the inclusion of textual and visual nutritional marketing claims increased perceived healthiness. The relative importance of brand and textual nutritional marketing claims was higher than that of nutritional warnings. These results demonstrate the effectiveness of nutritional warnings and indicate the need to regulate claims for strengthening FOPNL policy in the Brazilian context. Menosn response to the pandemic of obesity and non-communicable diseases, public policies, such as front-of-package nutrition labelling (FOPNL), have been implemented to promote healthier eating habits. The aim of this study was to evaluate the effect of warning label, brand, and claims on Brazilian consumers' perceived healthiness. Four product categories were considered: chocolate flavored milk, granola, iced tea, and cookies. A total of 893 Brazilian consumers took part in an online survey. For each product category, a series of packages were designed considering the following 2-level factors: brand (well-known vs. unknown), warning (presence vs. absence), visual claim (presence vs. absence) and textual claim (presence vs. absence). Two independent data collection was carried out, which corresponded to two warning labels with different graphic design: black magnifier glass (n= 448) and black octagon (n= 445). Participants were presented with eight pairs of packages and were asked to select the healthiest product in each pair. Data were analyzed using a random parameters logit model. For both studies, the warning had a negative effect on consumer healthiness perception for all product categories, while the other factors had positive effects. These results suggest that the presence of the warnings reduced perceived healthiness. On the contrary, the well-known brand and the inclusion of textual and visual nutritional marketing claims increased perceived healthiness. The relative ... Mostrar Tudo |
Palavras-Chave: |
Conjoint Analysis; Consumer studies; Front-of-pack nutrition labelling. |
Categoria do assunto: |
Q Alimentos e Nutrição Humana |
Marc: |
LEADER 02580nam a2200193 a 4500 001 2159371 005 2023-12-11 008 2023 bl uuuu u00u1 u #d 100 1 $aFRANÇA, C. 245 $aEffect of nutritional warning, brand and claim on brazilian consumers perceived product healthiness.$h[electronic resource] 260 $aIn: SIMPÓSIO LATINO AMERICANO DE CIÊNCIA DE ALIMENTOS E NUTRIÇÃO, 15., 2023, Campinas. A revolução da ciência de alimentos e nutrição: alimentando o mundo de forma sustentável: caderno [eletrônico] de resumos. Campinas: Galoá$c2023 500 $aPôster 168269; SLACAN. 520 $an response to the pandemic of obesity and non-communicable diseases, public policies, such as front-of-package nutrition labelling (FOPNL), have been implemented to promote healthier eating habits. The aim of this study was to evaluate the effect of warning label, brand, and claims on Brazilian consumers' perceived healthiness. Four product categories were considered: chocolate flavored milk, granola, iced tea, and cookies. A total of 893 Brazilian consumers took part in an online survey. For each product category, a series of packages were designed considering the following 2-level factors: brand (well-known vs. unknown), warning (presence vs. absence), visual claim (presence vs. absence) and textual claim (presence vs. absence). Two independent data collection was carried out, which corresponded to two warning labels with different graphic design: black magnifier glass (n= 448) and black octagon (n= 445). Participants were presented with eight pairs of packages and were asked to select the healthiest product in each pair. Data were analyzed using a random parameters logit model. For both studies, the warning had a negative effect on consumer healthiness perception for all product categories, while the other factors had positive effects. These results suggest that the presence of the warnings reduced perceived healthiness. On the contrary, the well-known brand and the inclusion of textual and visual nutritional marketing claims increased perceived healthiness. The relative importance of brand and textual nutritional marketing claims was higher than that of nutritional warnings. These results demonstrate the effectiveness of nutritional warnings and indicate the need to regulate claims for strengthening FOPNL policy in the Brazilian context. 653 $aConjoint Analysis 653 $aConsumer studies 653 $aFront-of-pack nutrition labelling 700 1 $aALCANTARA, M. DE 700 1 $aARES, G. 700 1 $aDELIZA, R.
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Registro original: |
Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA) |
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