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Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Meio Ambiente.
Data corrente:  18/01/2018
Data da última atualização:  18/01/2018
Tipo da produção científica:  Artigo em Anais de Congresso
Autoria:  SPOSITO, E. C.; ABREU, L. S. de.
Afiliação:  ELAINE CALIMAN SPOSITO, UFV; LUCIMAR SANTIAGO DE ABREU, CNPMA.
Título:  Which marketing condition makes organic products more accessible? A case study in Brazil.
Ano de publicação:  2017
Fonte/Imprenta:  In: ORGANIC WORLD CONGRESS, 2017, Delhi. Innovative Research for Organic 3.0: proceedings. Delhi: ISOFAR: NCOF, 2017.
Páginas:  p. 720-724.
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  Abstract: Concern over health and environmental and social problems generated by the production of conventional agricultural products, promotes expansion of the organic market. At the same time, it is necessary to understand how and under which conditions the market valorises local production, strengthening organic family farming. This study analyses the commercialisation of organic food production in Vitoria (Brazil), evaluating the diversity and prices of these products in different marketing channels, such as supermarkets, grocery stores and organic farmers markets. It also compares the price of organic products with conventional products in these establishments. The results demonstrated that organic farmers markets had the greatest product diversity, in addition tobetter prices. It concluded that this channel valorises organic family production, helping to empower producers and promoting access to healthy food for local consumers, meeting the goals of Organic 3.0.
Palavras-Chave:  Family farming; Organic farmers market; Organic market.
Thesagro:  Agricultura familiar; Agricultura orgânica; Comercialização.
Thesaurus Nal:  Organic production.
Categoria do assunto:  B Sociologia Rural
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/171337/1/2017AA55.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Meio Ambiente (CNPMA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CNPMA15982 - 1UPCAA - DD
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Tipo: Artigo em Anais de Congresso
Biblioteca(s): Embrapa Meio Ambiente.
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