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Biblioteca(s):  Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Data corrente:  28/06/2013
Data da última atualização:  10/05/2018
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  ROCHA, M. de C.; DELIZA, R.; CORRÊA, F. M.; CARMO, M. G. F. do; ABBOUD, A. C. S.
Afiliação:  MARIELLA DE CAMARGO ROCHA, UFRRJ; ROSIRES DELIZA, CTAA; FABIO M. CORRÊA, UFLA; MARGARIDA G. F. DO CARMO, UFRRJ; ANTONIO C. S. ABBOUD, UFRRJ.
Título:  A study to guide breeding of new cultivars of organic cherry tomato following a consumer-driven approach.
Ano de publicação:  2013
Fonte/Imprenta:  Food Research International, v. 51, n. 1, p. 265-273, Apr. 2013.
DOI:  10.1016/j.foodres.2012.12.019
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  Agricultural studies focusing on the development and/or improvement of new varieties of fruits and vegetables usually prioritize the productivity, disease resistance, response to fertilization, and higher nutrient content. However, new product development needs to take into account not only flavour preference, but also consumer preference for appearance since without tasting products, consumers have to make decisions based on the way a product looks. The present study evaluated the sensory characteristics and consumer preference of ten promising accessions of organic cherry tomato for fresh consumption aiming at identifying the sensory attributes related to appearance that contributed to consumer liking/disliking the fruit. More specifically, the objective of the study was to guide producers regarding the target appearance attributes that play a role on consumer acceptance of cherry tomatoes. Ten accessions of organic cherry tomatoes were evaluated by a trained panel using the QDA methodology, and also by 80 tomato consumers for the acceptance of appearance and intention to purchase. The results achieved after integrating these two data sets (from the trained panel and consumers) in a multidimensional map allowed the elucidation of consumer liking of tomatoes in relation to the appearance, i.e. drivers of liking/disliking were identified. Results revealed that tomatoes with round shape and red colour (reddish) (cultivar ENAS 1031, ENAS 1010, ?Perinha Agua Branca?, Super Swee... Mostrar Tudo
Palavras-Chave:  Preferência; Tomate cereja orgânico.
Thesagro:  Consumidor.
Categoria do assunto:  X Pesquisa, Tecnologia e Engenharia
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/84976/1/2013-010.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CTAA11822 - 1UPCAP - PP2013/0102013.00010
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Tipo: Artigo em Periódico IndexadoCirculação/Nível: A - 1
Biblioteca(s): Embrapa Agroindústria de Alimentos.
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