Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Agroindústria de Alimentos. Para informações adicionais entre em contato com ctaa.biblioteca@embrapa.br.
Registro Completo
Biblioteca(s):  Embrapa Agroindústria de Alimentos.
Data corrente:  04/12/2020
Data da última atualização:  22/09/2021
Tipo da produção científica:  Artigo em Periódico Indexado
Autoria:  VIANA, F. M.; DELIZA, R.; MONTEIRO, M. L. G.; MARTINS, I. B. A.; OLIVEIRA, D. C. R.; CONTE-JUNIOR, C. A.
Afiliação:  Fernanda M. Viana, UFRJ; ROSIRES DELIZA, CTAA; Maria Lúcia G. Monteiro, UFRJ; Inayara B. A. Martins, UFRRJ; Denize C. R. de Oliveira, University of Angers, Angers, France; Carlos A. Conte-Junior, URRJ, UFF, FIOCRUZ.
Título:  Applying free word association to understand the perception of fish as a meal by Brazilians with different consumption frequencies.
Ano de publicação:  2021
Fonte/Imprenta:  Journal of Sensory Studies, v. 36, n. 2, e12628, p. 1-9, 2021.
DOI:  https://doi.org/10.1111/joss.12628
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  The aim of the present study was to investigate through free word association the Brazilian consumers' perception of fish as a meal and to explore whether different fish consumption frequencies play a role. The participants were split into high, occasional, and low consumption groups according to their self?reported fish consumption frequency. Brazilian consumers' general associations with fish were strongly related to health benefits, which was considered a motivating factor for the high consumption group. However, for the low consumption group, the unfamiliarity, the low convenience and the high price represent barriers to fish consumption. Although they did not present negative feelings regarding fish, it was not possible to determine the factors that influence fish consumption for the group of occasional consumers. The elaboration of semi ready?to?eat products from fish residues and further studies focusing on occasional consumers can be strategies to increase the Brazilian per capita consumption of fish.
Thesagro:  Consumidor; Peixe; Produto Derivado de Pescado; Tecnologia de Alimento.
Thesaurus Nal:  Consumer preferences; Fish; Food technology.
Categoria do assunto:  Q Alimentos e Nutrição Humana
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status URL
CTAA15066 - 1UPCAP - DD
Voltar






Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Milho e Sorgo.
Data corrente:  08/09/1997
Data da última atualização:  31/10/2012
Autoria:  SANTOS, M. X.; MAGNAVACA, R.; PACHECO, C. A. P.
Afiliação:  EMBRAPA/CNPMS.
Título:  Formação de novas populações de milho.
Ano de publicação:  1991
Fonte/Imprenta:  In: EMBRAPA. Centro de Nacional de Pesquisa de Milho e Sorgo. Relatório técnico anual do Centro Nacional de Pesquisa de Milho e Sorgo 1985-1987. Sete Lagoas, 1991. p. 31.
Idioma:  Português
Palavras-Chave:  Maize.
Thesagro:  Melhoramento; Milho; Zea Mays.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/69177/1/Formacao-novas.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Milho e Sorgo (CNPMS)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
CNPMS4963 - 1UMTPL - DD
Fechar
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional