|
|
Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Semiárido. |
Data corrente: |
19/06/2006 |
Data da última atualização: |
08/03/2019 |
Autoria: |
SILVA, E.; FONTES, R.; ALVES, L. F. |
Título: |
Crescimento e desigualdade de renda em Minas Gerais. |
Ano de publicação: |
2006 |
Fonte/Imprenta: |
Revista Econômica do Nordeste, Fortaleza, v.37, n.1, p.54-78, jan./mar. 2006. |
Idioma: |
Português |
Conteúdo: |
Este trabalho procurou analisar empiricamente o comportamento do crescimento econômico e das desigualdades de renda em Minas Gerais, utilizando dados de municípios e microrregiões. Vários testes de convergência foram feitos entre os municípios e microrregiões mineiros no período de 1970 a 2000, para verificar se o crescimento está reduzindo ou aumentando as desigualdades regionais do Estado. Os resultados sugerem que a desigualdade de renda regional é ainda um sério problema para a economia mineira e que tende a se perpetuar. Apesar de o crescimento econômico, em geral, ter agido positivamente na redução das disparidades, existem diferenças estruturais nessas economias, como diferenças no nível de capital humano, que conduzem as microrregiões e os municípios mineiros para diferentes estados estacionários de renda per capíta. |
Palavras-Chave: |
Desigualdade; Minas Gerais. |
Thesagro: |
Crescimento Econômico; Desenvolvimento Econômico; Renda. |
Thesaurus Nal: |
Economic development; Income. |
Categoria do assunto: |
E Economia e Indústria Agrícola |
Marc: |
LEADER 01485naa a2200229 a 4500 001 1157332 005 2019-03-08 008 2006 bl uuuu u00u1 u #d 100 1 $aSILVA, E. 245 $aCrescimento e desigualdade de renda em Minas Gerais. 260 $c2006 520 $aEste trabalho procurou analisar empiricamente o comportamento do crescimento econômico e das desigualdades de renda em Minas Gerais, utilizando dados de municípios e microrregiões. Vários testes de convergência foram feitos entre os municípios e microrregiões mineiros no período de 1970 a 2000, para verificar se o crescimento está reduzindo ou aumentando as desigualdades regionais do Estado. Os resultados sugerem que a desigualdade de renda regional é ainda um sério problema para a economia mineira e que tende a se perpetuar. Apesar de o crescimento econômico, em geral, ter agido positivamente na redução das disparidades, existem diferenças estruturais nessas economias, como diferenças no nível de capital humano, que conduzem as microrregiões e os municípios mineiros para diferentes estados estacionários de renda per capíta. 650 $aEconomic development 650 $aIncome 650 $aCrescimento Econômico 650 $aDesenvolvimento Econômico 650 $aRenda 653 $aDesigualdade 653 $aMinas Gerais 700 1 $aFONTES, R. 700 1 $aALVES, L. F. 773 $tRevista Econômica do Nordeste, Fortaleza$gv.37, n.1, p.54-78, jan./mar. 2006.
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Semiárido (CPATSA) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
URL |
Voltar
|
|
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Agricultura Digital. |
Data corrente: |
08/01/2015 |
Data da última atualização: |
22/01/2020 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Anais de Congresso |
Autoria: |
BAMBINI, M. D.; GIMENEZ, A. M. N.; BONACELLI, M. B. M.; TORKOMIAN, A. L. V. |
Afiliação: |
MARTHA DELPHINO BAMBINI, CNPTIA; ANA MARIA NUNES GIMENEZ, IG/Unicamp; MARIA BEATRIZ MACHADO BONACELLI, IG/Unicamp; ANA LUCIA VITALE TORKOMIAN, UFSCar. |
Título: |
Intellectual property & technology transfer practices of public Brazilian science and technology institutes: multiple case studies. |
Ano de publicação: |
2014 |
Fonte/Imprenta: |
In: RESEARCH WORKSHOP ON INSTITUTIONS AND ORGANIZATIONS, 9., 2014, Pirassununga. Proceedings... São Paulo: Center for Organization Studies, 2014. |
Páginas: |
p. 1-32. |
Idioma: |
Inglês |
Notas: |
RWIO 2014. |
Conteúdo: |
The "Technological Innovation Act", promulgated in Brazil in 2004, represents the main legal framework implemented to promote technological innovation and to delineate a favorable scenario for scientific development in Brazil. It regulates specially the relationship between Scientific and Technological Institutions (STI) - such as universities and public research institutes - and private companies in Brazil. Among other things, the law determines that each STI should compose a Technological Innovation Center (NIT, as its acronym in Portuguese) to act as an interface of the STI and its markets. These centers are equivalent to what is internationally called Technology Transfer Office and have as main responsibility to transfer the knowledge and inventions generated at Public Research Institutes (PRI) to private sector.This paper describes and provides some reflections upon the experience of three NIT, located in the State of São Paulo (Brazil): Innovation Agency of University of Campinas (Inova/ Unicamp); Innovation Agency of Federal University of São Carlos (UFSCar) and Embrapa Informatics of Agriculture. The analysis was focused on the following issues: history, legal structure and organizational model, mission and activities, relationships and results. |
Palavras-Chave: |
Innovation; New technology; Propriedade intelectual; Science and technology institutions. |
Thesagro: |
Inovação; Instituição de Pesquisa; Transferência de tecnologia. |
Thesaurus NAL: |
Intellectual property rights; Research institutions; Technology transfer. |
Categoria do assunto: |
-- |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/115129/1/Bambini-RWIO.pdf
|
Marc: |
LEADER 02319nam a2200289 a 4500 001 2004822 005 2020-01-22 008 2014 bl uuuu u00u1 u #d 100 1 $aBAMBINI, M. D. 245 $aIntellectual property & technology transfer practices of public Brazilian science and technology institutes$bmultiple case studies.$h[electronic resource] 260 $aIn: RESEARCH WORKSHOP ON INSTITUTIONS AND ORGANIZATIONS, 9., 2014, Pirassununga. Proceedings... São Paulo: Center for Organization Studies$c2014 300 $ap. 1-32. 500 $aRWIO 2014. 520 $aThe "Technological Innovation Act", promulgated in Brazil in 2004, represents the main legal framework implemented to promote technological innovation and to delineate a favorable scenario for scientific development in Brazil. It regulates specially the relationship between Scientific and Technological Institutions (STI) - such as universities and public research institutes - and private companies in Brazil. Among other things, the law determines that each STI should compose a Technological Innovation Center (NIT, as its acronym in Portuguese) to act as an interface of the STI and its markets. These centers are equivalent to what is internationally called Technology Transfer Office and have as main responsibility to transfer the knowledge and inventions generated at Public Research Institutes (PRI) to private sector.This paper describes and provides some reflections upon the experience of three NIT, located in the State of São Paulo (Brazil): Innovation Agency of University of Campinas (Inova/ Unicamp); Innovation Agency of Federal University of São Carlos (UFSCar) and Embrapa Informatics of Agriculture. The analysis was focused on the following issues: history, legal structure and organizational model, mission and activities, relationships and results. 650 $aIntellectual property rights 650 $aResearch institutions 650 $aTechnology transfer 650 $aInovação 650 $aInstituição de Pesquisa 650 $aTransferência de tecnologia 653 $aInnovation 653 $aNew technology 653 $aPropriedade intelectual 653 $aScience and technology institutions 700 1 $aGIMENEZ, A. M. N. 700 1 $aBONACELLI, M. B. M. 700 1 $aTORKOMIAN, A. L. V.
Download
Esconder MarcMostrar Marc Completo |
Registro original: |
Embrapa Agricultura Digital (CNPTIA) |
|
Biblioteca |
ID |
Origem |
Tipo/Formato |
Classificação |
Cutter |
Registro |
Volume |
Status |
Fechar
|
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada. |
|
|